درد شکم

درد شکم راجدی بگیریم ( قسمت اول )
درد شکم یکی از ناراحتی هایی است که هریک از ما تاکنون یک یا چند بار آن را احساس کرده ایم .گاهی این درد گذرا وگاه مزاحم ،گاه به خیر و خوشی برطرف میشود وگاه دردسرساز ونیازمند اقدامات تشخیصی ودرمان جدی ، گاه بادرمان دارویی وگاه نیازمند جراحی،گاهی عوامل خوش خیم ودربرخی موارد عوامل بدخیم باعث دردهستند.ازطرفی دردعامل ناراحتی وعذاب بیمار ولی ازطرف دیگرعلامت هشداردهنده وجود اختلال درساختمان ویاعملکرد اعضا درونی ،که اگراین علامت هشداردهنده بظاهرمزاحم وجودنداشت می توانست منجر به خطرات جدی وگاه کشنده شود.لذا درچند قسمت با توضیح گوشه هایی از علل درد شکم وهشدارها وراههای بررسی علل ودرمان درد شکم برای بیماران خواهم پرداخت .امیدوارم مورداستفاده واقع گردد.

بطورکلی تشخیص علت درد شکم گاهی بسیارمشکل است زیرا اولا شکم محوطه بسته ای است که حاوی اعضا متعدد درمجاورت یکدیگرکه گاهی پیداکردن علت را بسیارمشکل میکند.ازطرف دیگر درد یک احساس است که توسط بیمار بیان میشود واین بیان اساسا درافراد مختلف متفاوت وبسته به آستانه تحمل افراد دارد.

ازطرف دیگرعلت درد شکم فقط مربوط به اعضا داخل شکم نیست وعوامل واعضا بیرون شکم هم میتوانند عامل درد شکم باشند.درپاره ای ازموارد هم اشکال درعملکردسیستم های مختلف عامل ایجاد درد است که با هیچ آزمایش،رادیوگرافی،اسکن،آندسکپی قابل تشخیص نیست وتنها بیان دقیق بیمار ودقت پزشک میتواند راهگشا باشد.بنابراین توجه دقیق بیمار به خصوصیات درد ازجمله زمان درد،محل دقیق درد،کیفیت درد(سوزشی،تیز وبرنده،گنگ ومبهم ،یکنواخت و مداوم یا متناوب)،نواحی که درد به آنجا انتشارمی یابد،عواملی که باعث تشدید درد یا بهبود درد میشود میتواند راهنمایی کننده ومفید درتشخیص باشد.انتظار ازپزشک که بدون موارد فوق به تشخیص ودرمان صحیح برسد دورازانتظار است.

مسعود [ 1394-03-19 ]
سلام افراد خیلی زیادی هستند که شکم درد دارند ولی هرکاری هم که میکنند نمیدونن این شکم درد از کجاست در حالی که اگر پزشکشون یه کم اطلاعاتش از بیماری سلیاک زیاد باشه میتونه تشخیص بده چون سلیاک طوری هست که همراه خودش اسهال شکم درد کم خونی کمبود اهن پوکی استخوان کمبود کلسیم لاغری و خیلی چیزای دیگرم با خودش داره از جماله بیماری های پوستی و افت و کلی چیز دیگه. من خودم سلیاک دارم اگر فردی رو میشناسین که سلیاک داره ممنون میشم شمارشونو بهم بدین یا شماره بنده رو به ایشونبدین تا کمکشون کنم چون اینطور که نگا کنیم شاید بگیم فقط گندم نباید بخورن درحالی که خیلی چیزا گلوتن دارن که باور به وجود گلوتن توشون سخته مثلا سرکه«ادامس«رب»قرص«شیر های کارخانه ای« و خیلی چیزای دیگه اینم شماره تماسمه خوشحال میشم به افراد سلیاکی کمک کنم چون واقعا رژیمه سختیه تو ایران رژیم گلوتن فری و اینکه میگن کارخانه راه اندازی شده برا نون. نون تستی که 14تا دونس یازده هزار تومن که خنده داره حداقل نون پختنو بهشون یاد میدیم 09357001898

بیوگرافی(Cancer )سرطانAnal problem. مشكلات مقعديColon(large intestine) روده بزرگ یDuodenum دوازدهه(اثنی عشر)Endoscopy آندسکپیEsophagus مریGall bladder کیسه صفرامقالاتمقالاتمعده Stomachچاقي و لاغريکبد ،چگر liverپانکراس ،لوزالمعده Pancreasحاملگي و دستگاه گوارشخوراکی هادرد شكمروده باریک small intestineرکتوم Rectumزبان Tongueعلاِیم سرطان را جدی بگیرصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگر